JUŻ JEST !!! NOWY MERCEDES AMG GT

Mercedes pokazał dziś swój nowy model, o którym pisałem już wcześniej. W dalszej części posta, prezentuję Wam zdjęcia z premiery tego modelu oraz kilka potwierdzonych danych technicznych. Jak Wam się podoba ??  Przy tej okazji chciałbym zapowiedzieć kolejny KONKURS !!!! Jedna osoba która go wygra, pojedzie ze mną na specjalny, przedpremierowy pokaz modelu AMG GT dla VIP-ów!!! Konkurs i zasady zostaną ogłoszone, jak tylko otrzymam termin prezentacji. Nie zapomnijcie zaglądać na stronę lub nasz profil na facebooku:  FACECAR PROFIL FACEBOOK

Samochód został zaprezentowany dziś po godz. 20. Wcześniej w sieci krążyły już zdjęcia, wiele z nich bardzo podobnych do realnego modelu. Ocenę wyglądu pozostawiam Wam, jestem ciekaw Waszych opinii.
Dla mnie samochód ma mocno sportową linię, nawiązującą do do aktualnego designu Mercedesów. To wielka zaleta która potwierdza, że Mercedes wreszcie się podoba, jego nowy kierunek odmładza klientów marki, co oczywiście wpływa na rewelacyjną sprzedaż – tak trzymać!!! Z przodu można dostrzec podobieństwo do SLS-a AMG czy nowego SL-a. Tył i linia boczna samochodu niesamowicie kojarzy się z Porsche 911. Czy to wada, czy zaleta? Pewnie fani Porsche stwierdzą że zaleta, malkontenci zapewne będą krytykować i nazywać kopiowaniem. Ja się nie rozczarowałem, jest super !!! Najbardziej – znając AMG i testując te samochody wielokrotnie – liczy się ich wnętrze, w rozumieniu – silnik, układ kierowniczy, wydech i towarzysząca mu niesamowita, basowo-rycząca muzyka. Nie będę Was zanudzał opisem wyposażenia i innych bzdur, w takich modelach liczy się to co pod maską, a tu do wyboru będzie 462 KM, maksymalny moment obrotowym wynoszący 600 Nm, pierwsza „setka” w 4 s,  auto rozpędzić się może maksymalnie do 304 km/h.
Dla kogo za słabo, może zakupić wersję GT S, która dysponuje mocą 510 KM i 650 Nm, od 0-100 km/h przyspiesza w 3,8 s, prędkość maksymalna to wynik 310 km/h. Silnik współpracuje z umieszczoną przy tylnej osi 7-stopniową, zautomatyzowaną przekładnią AMG SPEEDSHIFT DCT. Dzięki takiemu rozmieszczeniu skrzyni biegów i silnika ułożonego z przodu, Mercedes uzyskał bardzo dobry rozkład mas samochodu – 47 proc. przypada na oś przednią, a 53 proc. na tylną.
Przestrzenna rama modelu GT w ponad 90 proc. składa się z aluminium. Tylną klapę wykonano ze stali, a przednią część podłogi z magnezu. Dzięki takiemu połączeniu, nadwozie samochodu waży tylko 231 kg !!!

Czy Mercedes GT pokona w rywalizacji lidera tego segmentu – 911 od Porsche? Wszystko zależy teraz od ceny i prowadzenia samochodu. Nie będzie łatwo, ale nie takie rzeczy widziała już motoryzacja. Zresztą AMG ma swoją sportową jakość, doświadczenie i kult, w dodatku wszystkie nowe modele stają się agresywne i na pewno robią furorę. Kiedyś było nie do pomyślenia, żeby E-klasa AMG wygrywała na torze z Audi S6, czy BMW M5 🙂 Teraz na szczęście klient Mercedesa może wybrać – niesłychany komfort (tu klientami są raczej starsi klienci) lub sport – przeważnie modele zamawiane przez nieco młodszych klientów. I nie boję się tego powiedzieć – wyciąganych dzięki osiągom czy agresywnej stylistyce z BMW, Audi czy Porsche.

Poniżej galeria.

m.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *