Michał Kościuszko nową twarzą AMG w Sobiesław Zasada Automotive

W dniu dzisiejszym znany polski kierowca rajdowy WRC – Michał Kościuszko, został twarzą największego w Polsce dealera marki Mercedes-Benz, firmy Sobiesław Zasada Automotive. Wcale się temu nie dziwię, i sam czekałem kiedy Pan Sobiesław Zasada wybierze na swojego ambasadora któregoś z kierowców rajdowych. 

W końcu sam jest legendą światowych rajdów, więc taka współpraca jest jak najbardziej zrozumiała. Michał Kościuszko będzie jeździł Mercedesem CLA 45 AMG z napędem 4Matic. To najmocniejszy na świecie seryjnie produkowany silnik, z pojemności 2.0 Mercedes wykrzesał aż 360 KM. Warto przy tej okazji wspomnieć, że silnik można jeszcze wzmocnić poprzez Tuning Brabusa do gigantycznej – jak na samochód o tej masie – mocy 400 KM.

Za jakiś czas będę miał okazję rozmawiać z Michałem, już jestem ciekawy jak oceni testowany samochód. Oczywiście po tej rozmowie napiszę Wam o jego wrażeniach. Poniżej zdjęcie Michała z jego nowym „bolidem”. Maciek

image

5 myśli na “Michał Kościuszko nową twarzą AMG w Sobiesław Zasada Automotive”

    1. Tak masz rację, rzeczywiście Evolution miał taki silnik, został on przygotowany z okazji 40-tych urodzin obecności marki w Europie. Standardowo Lancer w wersji EVO ma 295 KM, występował również z 330-konnym silnikiem. Seria z mocą 360 KM była limitowana i krótka, w związku z tym nie jest to seryjnie produkowany silnik. Więc Mercedes klasy A45 AMG był w zeszłym roku wyposażony seryjnie w najmocniejszy silnik benzynowy na świecie 2.0 360 KM. W tym roku do oferty VW wchodzi GOLF R400, który z dwu litrowej jednostki generuje 400 KM, będzie miał więc tyle samo co A-klasa 45 AMG z Brabusem. Pozdrawiam Maciek

        1. Nejm, z Lancerem Evolution popularnie nazywanym EVO X jest tak, że ta firma wypuściła serię limitowaną 360 KM. Masz rację że można było taki model nabyć w zeszłym roku. Teraz już się nie da, dlaczego? Ponieważ Mitsubishi zakończyło w 2014 roku produkcję Lancera EVO. I w tym roku, nie ma w ofercie dealerów wersji EVO. Co więcej, nie ma też żadnej oficjalnej informacji czy „misiek” w wersji EVO będzie jeszcze w ogóle produkowany. Nawet dealerzy tej firmy nie mają na ten temat żadnej wiedzy. Ja słyszałem nieoficjalnie że istnieje projekt Lancera EVO XI, z tego co się dowiedziałem może to być samochód w wersji hybrydowej. Jak ma działać, jaką ma mieć moc? Nikt jeszcze tego nie wie. Wielka tajemnica. Osobiście uważam, że Mitsubishi dałoby wielką plamę gdyby zrezygnowała z produkcji tak kultowego modelu. Pewnie gdzieś u dealera na świecie można jeszcze znaleźć jakiś wolny samochód w wersji 360 KM z 2014 rocznika, ale oficjalnie produkcja EVO została na razie zakończona. Pozdrawiam Maciek

          1. To Evo w wersji 360 KM to chyba był dostępne do samego początku produkcji Evo X, na allegro stoją te z roczników 2009-2011. Jaka to limitowana seria? jak każdy z roku na rok mógł kupić to auto w dowolnym salonie.

            Czyli A45 AMG to najmocniejszy silnik 2.0 bo akurat Evo X właśnie przestali produkować. Tak to racja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *