Nowy Mercedes klasy C w edycji BRABUS B40-600

Witajcie!

Zaczynam coś pisać po urlopie i w sumie to nie wiem czy się cieszyć, czy żałować 🙂 Dlaczego? Bo z jednej strony jestem maniakiem motoryzacji i chyba trochę pracoholikiem, choć do tego drugiego nie chcę się przyznać nawet przed samym sobą 🙂 Z drugiej zaś, tegoroczny urlop był po prostu świetny! Chciałbym tak jeszcze przez kolejne 10 dni 🙂 Wreszcie sporo czasu spędziłem z rodziną, już od dawna tego mi brakowało… Czytam po powrocie Wasze komentarze i maile z wielką przyjemnością, bardzo Wam dziękuję!!! Cieszę się, że mój blog Wam się podoba, i że dobrze się czyta 🙂 Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI!!! Piszecie też trochę z wyrzutami, że za mało publikuję. No cóż, chciałbym więcej, ale zarabiam na życie w salonie Mercedesa, więc póki co muszę więcej czasu poświęcić tej pracy. W tym momencie chciałbym Was przeprosić! Postaram się więcej czasu poświęcić Wam – moi drodzy czytelnicy 🙂

OK, przywitałem się, podziękowałem, przeprosiłem – to teraz do rzeczy 🙂

W swojej pracy mam przyjemność współpracować z firmą BRABUS, pewnie nie muszę jej Wam przedstawiać, więc nie będę 🙂 Przedstawię Wam za to najnowsze dziecko tego tunera – nową klasę C, o sztywno brzmiącym imieniu B40-600 🙂 Kiedyś zastanawiałem się skąd w Brabusie taki, można by powiedzieć, brak finezji w nazwach. I wiecie co? Nic nie wymyśliłem, ale doszedłem do wniosku, że wcale nie muszę. Tu nie chodzi o muskanie po głowie i pieszczenie za uchem. Tu ma być bicie w potylicę przy przyspieszaniu i huczenie po uszach basowym rykiem wydechów. I te nazwy modeli Brabusa są właśnie takie, mówią czego możesz się spodziewać, tępo i bez uczucia, te ma wzbudzić jazda a nie paplanie 🙂

Czy tak jest też z edycją opartą na nowym Mercedesie klasy C? Nie jeździłem lecz wierzę, że tak! B40-600 jest oparty na konstrukcji „fabrycznej” wersji C63 AMG S, która posiada silnik benzynowy 4.0 V8 o mocy 510 koni i momencie obrotowym wynoszącym 700 Nm!!! Czy można poprawiać takie wartości? TAK!!! Z tego właśnie słynie BRABUS 😉

A ten wycisnął z silnika AMG 600 KM, moment obrotowy 800 Nm i przyspieszenie do setki w 3,8 sek. (AMG w 4.0). Dodatkowo Brabus pozwala na trochę większe szaleństwo jeżeli chodzi o prędkość maksymalną, z ograniczonych fabrycznie przez AMG 250 km/h puszcza nam wodze na 300 km/h!!!

Wizualnie poza możliwością zabawy w dowolne konfiguracje kolorystyczne wnętrza – skóra + wykończenie deski rozdzielczej czy boków drzwi, podświetlenia różnymi kolorami logo firmy na progach samochodu, prędkościomierza wyskalowanego na 340 km/h itd. tuner z Bottrop po-majstrował przy body kicie. Znajdziemy w nim wiele karbonowych dodatków (w wersji lakierownej lub matowej), nowych przetłoczeń zderzaków czy tylnego dyfuzora. Te wszystkie zmiany powodują jeszcze bardziej zadziorną sylwetkę samochodu i wpływają na jego lepszą aerodynamikę.

BRABUS postarał się także o zmianę całego układu wydechowego. Kompletny stalowy wydech zmniejsza ciśnienie wsteczne i zawiera elektronicznie sterowane zawory do kontroli dźwięku. Przełącznik w kabinie pozwala wybrać subtelny, cichszy tryb „coming home”, a otwarte zawory wyzwalają znacznie potężniejszy dźwięk, który ma jeszcze spotęgować sportowe odczucia i przyspieszyć bicie serca do granic Justyny Kowalczyk podczas biegu 🙂

Czy wobec tego Brabus B40-600 ma jakieś słabe strony? Dla mnie NIE!!! Oczywiście wygląd jest kwestią gustu, tu ocenę pozostawiam Wam. Technicznie chyba nie ma się do czego przyczepić, zgadzacie się? Jeździłem niedawno w Portugalii wersją 63AMG i wiem jedno, AMG jest genialne i wydaje się, że nic mu już nie brakuje. Dla kogo jest więc Brabus? Dla tych co mają za dużo pieniędzy i jeszcze bardziej chcą podnieść poziom zazdrości sąsiadom 🙂

Poniżej galeria, zobaczcie to cudo 🙂 A gdyby ktoś z Was miał ochotę zmienić swojego fabrycznego Mercedesa i dołożyć mu kilka gadżetów firmy BRABUS, pamiętajcie – u mnie możecie tego dokonać 🙂

Pozdrawiam Was Maciek

brabus c9

brabus c13

brabus c10

brabus c14

brabus c1

brabus c11

brabus c12

brabus c15

brabus c16

brabus c6

brabus c5

brabus c2

brabus c3

brabus c18

brabus c19

brabus c21

brabus c20

brabus c17

 

3 thoughts on “Nowy Mercedes klasy C w edycji BRABUS B40-600

  1. Rewelacja. Każdy Brabus jest rewelacja. Mam jednego – W220 5.8l – mistrzostwo świata jeżeli chodzi o wygląd, wykonanie, prezencje. Ale właściwości jezdne zdecydowanie M5 ;]

Pozostaw odpowiedź Daniel Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *