Nowy VW Passat

W salonach Volkswagena rozpoczęła się przedsprzedaż nowego Passata. Samochód oficjalnie będzie produkowany od listopada br. Ceny zaczynają się od niespełna 91 000 zł za wersję sedan i 95 000 zł za wersję kombi.

Niewątpliwym plusem będzie rozszerzenie wyposażenia dodatkowego o kilka nowości, w tym cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny zastępujący zegar, wysuwany wyświetlacz Head-up z informacjami o prędkości, nawigacji itp, a także system z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, rozpoznający także pieszych oraz zatrzymujący samochód w przypadku zaśnięcia bądź zasłabnięcia kierowcy, Trailer Assist – ułatwiający manewrowanie z przyczepą, czy asystent jazdy w korkach. Jak to w VW trzeba będzie w przypadku niektórych opcji słono zapłacić, i okazać się może, że w podobnych pieniądzach będziecie mogli kupić samochód marki Premium – BMW serii 3, nowego Mercedesa klasy C, czy Audi A4. Oczywiście możemy polemizować, że w/w konkurenci będą minimalnie mniejsi, czy trochę gorzej wyposażeni – to już kwestia indywidualna, którą pozostawiam Wam. Zdecydowanie polecam działanie wg mojej maksymy – pójdź do salonu, zobacz, wykonaj dłuższą jazdę próbną i wtedy zdecyduj, co Tobie bardziej odpowiada.

A wracając do nowego Passata, początkowo dostępny jest jeden silnik benzynowy 1.4 TSi o mocy 125 KM, trochę wg mnie słabo jak na limuzynę… W salonie VW usłyszałem, że to silnik do jazdy po mieście …. 🙂 Gdybym jeździł tylko w mieście, jaki sens ma kupowanie dużej limuzyny, którą ciężko zaparkować … Jeżeli chodzi o silniki diesla, to możemy wybierać od 1.6 TDi 120 KM do 2.0 TDi o mocach 150KM, 190KM i biturbo 240 KM. Nie będę rozwodził się nad szczegółami dot. wersji silników w połączeniu ze skrzyniami biegów – mamy wybór manualnej 6-cio biegowej oraz DSG.

Samochód już w podstawowej wersji jest bogato wyposażony, m. in. w trzy-strefową klimatyzację, system radiowy Composition Media, tylne światła LED, czujnik deszczu, przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego hamowania po kolizji, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, pro-aktywny system ochrony pasażerów Pre Crash, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold.

Wygląd jest kwestią gustu, o której się nie dyskutuje. Dla mnie choć samochód przeszedł kolejny lifting nazywający się „nowym modelem”, to i tak wygląda bardziej agresywnie. Środek po zmianie koła kierownicy, licznika, poprowadzeniu inaczej linii deski rozdzielczej i kilku dodatkowym zabiegom stylistów, prezentuje się wg mnie całkiem atrakcyjnie. Niestety patrząc na zdjęcia przedstawiające koncepty nowego Passata, trochę żal, że nie zaszaleli ….

m.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarz do “Nowy VW Passat”