Odpowiedź na komentarze :-) Nowy Mercedes C Coupe to NIBY kopia BMW 4 Coupe???

Dobry wieczór 🙂

Ten wpis będzie odpowiedzią na dziwne zarzuty, które pojawiają się w komentarzach do zdjęć nowej klasy C Coupe na naszym profilu FB. Znalazłem identyczne opinie rownież na innych, które wystawiły zdjęcia, czy na kilku stronach www.

Nie mam zamiaru nikogo swoim wpisem obrażać, ale czuję się w obowiązku rzeczowo i zgodnie z prawdą wyjaśnić pewne kwestie. Tak, po pierwsze dlatego, że pracuję w Mercedesie. Po drugie dlatego, że mam prawie 16-to letnie doświadczenie w branży, którym chętnie się podzielę 🙂

Zarzuty – jakoby rzekomo nowa klasa C Coupe była kopią, czy jak niektórzy piszą dosłownie „zerżnięciem” BMW serii 4 Coupe – mógłbym wyjaśnić jednym zdaniem-pytaniem – „Co było wcześniej? Jajko czy kura?”. I w sumie powinienem skończyć, a że lubię precyzyjne odpowiedzi, to dopowiem 🙂

Żeby wyjaśnić do końca ów temat, tak finezyjnie przez niektórych określany, a w domniemaniu przyjęty jako pewnik, napiszę w kilku zdaniach jak jest rzeczywiście 🙂 Na początku zaznaczę tak jak zawsze Wam obiecywałem, czyli szczerze – BMW 4 Coupe bardzo mi się podoba, technicznie nie polemizujemy tu dziś, nie tego dotyczy wpis.

A więc, nowy Mercedes C Coupe serii 205, jest niczym innym, jak kontynuacją produkcji modelu o tej samej nazwie, występującego w poprzednim typoszeregu W204. Teraz mamy nową C W205, naturalnie więc zmienia się również wersja Coupe.

Jasnym i klarownym dowodem na to, że nowa klasa C Coupe nie jest żadną kopią BMW4, jest FAKT, że C Coupe była dużo wcześniej w ofercie niż czwórka!!! C Coupe weszła do produkcji w 2006 roku, a BMW 4 w 2013!!! Który tu jest kopią (jeżeli wogóle!) –  powinno być dla tych, którzy tak twierdzą – OCZYWISTE!!!

A czym w takim razie jest dziś kopiowanie? Osobiście dla mnie rozsądne powielanie produktów to żaden problem. W dzisiejszych czasach wiele firm – lepiej lub gorzej – kopiuje konkurencję, jeżeli na ich produkty jest popyt. To naturalny proces, który pozwala zwiększyć dochody bez wyważania dawno otwartych drzwi. Dodatkowo takie działania zwiększają postęp cywilizacyjny, każdy chce choć na chwilę odskoczyć konkurencji, wymyślić coś nowego, co pozwoli zwiekszyć sprzedaż i zyski. Jedni gonią drugich, i tak w kółko i na zmianę 🙂 Przykładów można tu mnożyć wiele, choćby smartfony, telewizory, produkty spożywcze, ubrania,  AGD, i w sumie to chyba wszystko co nas otacza i z czego codziennie korzystamy.

Dziwi mnie tylko fakt, że każda kopiująca firma zarzeka się tego jak żaba wody, ale widocznie tak już musi być. Pewnie dlatego, że psychologicznie zawsze lepiej jest być tym pierwszym i najlepszym.

Ponizej przedstawiam Wam chronologicznie zdjęcia samochodów – Mercedesa C Coupe W204, BMW serii 4 Coupe i najnowszej klasy C W205. Tak jak się narodziły, żeby pokazać co tak naprawdę jest kopią czego, jeżeli już trzymamy się takiej terminologii. I na koniec dodam, że jestem pewien na 100%, iż wrażenie kopiowania powstaje u tych którzy tak twierdzą, tylko i wyłącznie po ocenie bocznej bryły wspomnianych modeli. Gdyby dokładnie przeanalizowali przód, tył i wnętrze, to pewnie nie wysnuli by teorii o kalce – stąd poniższe zdjęcia.

Mercedes C Coupe w 204

image

BMW serii 4 Coupe

image

Nowa klasa C Coupe 2015-2016

image

 

Chronologicznie od góry dla porównania.

image

17 myśli na “Odpowiedź na komentarze :-) Nowy Mercedes C Coupe to NIBY kopia BMW 4 Coupe???”

  1. Idiotyczne zarzuty. Jak niby ma wyglądać prawdziwe coupe? Własnie tak- nic dziwnego więc, że zarówno 4 jak i klasa C są podobne. Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach i tu jest sak samo- są smaczki w postaci tylnych świateł, dyfuzorów. Według mnie szykuje się bardzo piękne auto. Swoją drogą- na kiedy planowany jest nowy model? Czy wiadomo też coś o nowej klasie E? Przyszły rok szykuje wiele bardzo ciekawych premier- Nowe A4, Nowe Q5, Nowa klasa E, C coupe, CLE Coupe, Nowa BMW5…

    1. Michał „piątka” 🙂 Mam podobne zdanie. Co do nowej klasy E, to oficjalna sprzedaż rusza od marca 2016. Może MB pokaże na jesiennych targach we Frankfurcie nową E W213? Zobaczymy 🙂 Pozdrawiam Maciek

  2. No i zajebiście wyjaśnione. Pokazałem wpis koledze który mowi o tym zerżnięciu z czwórki, jak przeczytał i się zastanowił to powiedział tak – o kur…. to jednak BM-ka zerżnęła z Merca, hehehe.
    Masz wiedzę i widać, że myślisz 🙂 Rzeczowo napisane, bez obrażania itd. Trafiłem tu z reklamy na FB i zostaje na stałe, mało takich stron, gratki, pozdro Tom

  3. Skoro fani Mercedesa tak bardzo lubią odwoływać się do przeszłości – przypominam, że najpierw była seria 3 E21 a dopiero później ukazała się 190 Mercedesa. Brakuje już tylko opinii, że to merce zawsze lepiej się prowadziły…

    1. Maćku napisałem we wcześniejszych komentarzach odpowiedż, przeczytaj proszę 🙂 A co do pierwszeństwa to takie dyskusje osobiście mnie śmieszą, napisałem o tym we wpisie. Kopiowanie jest wszędzie i to normalka, Mercedes kopiuje BMW, BMW Merca, inni także to robią. Chodzi mi o wprowadzanie nowej klasy sprzedaży wymyślonej przez konkurencję, czy kopiowania rozwiązań technicznych. Design każda marka ma jednak swój, takie rozpoznawalne DNA marki.
      Co do prowadzenia Mercedesa i BMW to napiszę Ci tak, mam setki szkoleń produktowych na których mamy samochody konkurencji do porównania. Jeździmy na torach, po autostradach, szutrach, terenie itd. I mogę Ci powiedzieć jedno – to że Mercedes jest dla emerytów, a BMW jest sportowe i super się prowadzi – to mit!!! Mówię to z doświadczenia a nie ze słyszenia. Bez problemu na torze nadążam za Beemkami, wiele wyprzedzam, sporo nie może za mną nadążyć, inne mnie wyprzedzają itd. I tu dochodzimy do sedna – wsiądź, spróbuj i oceń swoje subiektywne wrażenia, a póżniej kup to czym Ci się lepiej jeździ. Tak zawsze mówię każdemu.
      To że jedna córka sąsiada się puszcza, nie oznacza, że pozostałe są takie same, a przecież mają to samo nazwisko 🙂 To tak z uśmiechem na koniec 🙂 Nie wiem czy sąsiad wie, że mam bloga, na wszelki wypadek napiszę – Krzychu Ty masz pożądne dziewczyny 🙂 Maćku pozdrowienia dla Ciebie 🙂 Maciek

  4. Nie bardzo rozumiem jak tu można mówić o jakiejkolwiek kopii. Bo poza rodzajem nadwozia te dwa samochody nie mają praktycznie nic wspólnego. Może jedynie co, to ogólny kształt bocznych szyb jest zbliżony. Ale tak to przecież same różnice. Mercedes ma dużo wyżej uniesiony zarówno przód jak i tył. Dzięki temu sprawia wrażenie bardziej muskularnego. Linia dachu i przejście w klapę bagażnika jest poprowadzone bardziej płasko. Szyby boczne są niższe. Boczne przetłoczenie w Mercedesie kończy się nad tylnym kołem, w BMW idzie aż do tylnej lampy. Gdzie tu kopia?

    1. Kacper zgadzam się z Tobą, choć przy krótkim spojrzeniu na boki samochodów można dostrzec niewielkie podobieństwo, stąd pewnie takie opinie. Uważam, że każde Coupe jest z boku do siebie trochę podobne, i to jest normalne, jak inaczej narysować 3-drzwiowe Coupe? Chyba się nie da, pomijając jakieś wynalazki, których pózniej nik nie chce kupować 🙂 A całokształt tak jak napisałeś, zdecydowanie rożny? Pozdrawiam Maciek

  5. Ogólnie fajnie rozpisane tylko jeden twój argument jest nie poprawny , ponieważ jak wiadomo bmw 4 jest następcą bmw serii 3 w wersji coupe (e92).

    1. Witaj Konrad 🙂 Napisałem na ten temat w kilku wcześniejszych komentarzach, więc wybacz że nie odpisuję Ci na podobne pytanie, przeczytaj proszę moje odpowiedzi 🙂 Pozdrawiam Maciek

  6. Ciekawe jest to ze umieściłes zdjęcia c klasy w amg a bmw seri 4 juz w typowym m4 nie raczyłes gdzie wygląda zdecydowanie lepiej … inna sprawa jest to ze jak pokazujesz wcześniejszy model c klasy to odpowiednikiem jej byłaby wcześniejsza trójka . Według mnie wpis ten jest napisany przez typowego fana mercedesa który po za nim nic innego nie widzi .

    1. Chris, jestem pracownikiem Mercedesa lecz nigdy nie wypowiadam się żle o konkurencji, więc zastanawiam się dlaczego tak piszesz. Napisałem wyraźnie, że BMW serii 4 Coupe bardzo mi się podoba!!! Czy to nie jest dowodem, że obiektywnie podchodzę do sprawy, nawet będąc pracownikiem MB?
      Gdybym świata poza Mercem nie widział, nigdy nie przyznałbym się oficjalnie, że podoba mi się model mojej głównej konkurencji.
      A skąd takie zdjęcia? Już wyjaśniam – porównałem zdjęcia które wystawiłem na FB, czyli W204 i W205 w AMG, do zdjęcia które jeden z komentujących udostępnił na moim FB, próbując udowodnić, że nowa C Coupe jest kopią BMW4 Coupe. Stąd dokładnie takie foty, chciałem sprawdzić ilu z Was sądzi tak samo.
      Do trójki się nie odnoszę bo na stronach www wszyscy piszą o rzekomej kopii czwórki. A gdyby dyskutować co było wcześniej to odpowiem tak – Mercedes ze swoim pierwszym samochodem z 1886 roku, BMW aż 43 lata póżniej, pierwszy samochód tej marki w 1929 roku. I teraz może Cię zaskoczę, ale w kwestii spierania się kto był pierwszy, kto kogo kopiuje itp. uważam, że przy dzisiejszej technologii i jakości materiałów ma to drugorzędne znaczenie, dla mnie liczy się konkretny produkt, a nie dziecięce spory kto pierwszy miał w piaskownicy resoraka.
      Ja jako klient wybieram produkt, ktory najbardziej odpowiada moim oczekiwaniom i potrzebom. I tak samo mówię swoim klientom, podoba Ci się BMW, Audi, Lexus?… To go kup i ciesz się nim. Sprzedaję samochody już 16-lat, mam wielu klientów, o których można przeczytać w Forbsie czy znaleźć na Liście Najbogatszych Polaków, wszyscy są zadowoleni z samochodów które im sprzedałem, dlaczego? Bo nie wciskam im na siłę, prezentuję produkt, pokazuję w jakim stopniu będzie odpowiadał na ich potrzeby, a wyboru dokonują sami. Nieraz kupują Audi, BMW czy inne marki, nie dążę „po trupach” żeby im wcisnąć Mercedesa, bo mam taką swoją zasadę – wolę mieć 100% świadomych swojego wyboru klientów, zadowolonych pózniej z zakupu, niż takich, którzy będą powtarzać znajomym, że wcisnąłem im produkt na siłę i tym samym nie polecą mnie nikomu.
      Na koniec Chris powiem Ci jeszcze jedno tak szczerze, bo tak mówię wszystkim (swoim klientom również), zakup to bardzo subiektywny wybór, więc nie sugeruj się wszystkim o czym czytasz czy słyszysz, idź do salonu, zrób dłuższą jazdę próbną, przeanalizuj ofertę na spokojnie i wybierz ten samochód, który jest najlepszy dla Ciebie! Dlatego uwierz mi, lepiej nam wszystkim się rozmawia z kimś, kto wie o czym mówi, sprawdził sam, a nie tylko powiela teksty i stereotypy, które przeważnie nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością. Pozdrawiam Maciek

  7. Witam wcale nie uważam że Mercedes c coupe jest kopią bmw 4 coupe.
    Jednak mam pewne zastrzeżenia co do tej chronologii, nie jestem fanem niemieckiej motoryzacji ale wydaje mi się że bmw seria 4 jest niczym innym tylko serią
    3 w wersji coupe, cabrio oraz ostatnio bardzo modnym 4 drzwiowym coupe nazwanym przez nich chyba Gran Coupe.
    Więc bmw serii 4 coupe F32 jest następcą bmw serii 3 coupe e92 a ten jest następcą serii 3 coupe e46, którego poprzednikiem była seria 3 coupe e36 a zaś jej poprzednikiem była wersja e30, która to na samym początku była produkowana tylko jako wersja coupe.
    Natomiast Mercedes Klasy C robił wersję coupe W 205 oraz W 204 no jeszcze był C sport coupe W 203 ale to bardziej był liftback a nie coupe, o W 202 i W201 coupe nie słyszałem, ale jak już wspominałem nie jestem fanem Niemieckiej motoryzacji więc nie wiem może takie były 🙂 , jednak wracając do tematu jak to
    w końcu było z tym jajkiem i kurą ????? 🙂

    1. Andrzeju, odniosłem się wprost do zarzutów odnośnie rzekomej kopii C Coupe do BMW4. Masz rację, że to w zasadzie następca serii 3 Coupe. Aktualnie seria 3 i 4 Coupe ma ten sam rozstaw osi i płytę podłogową. BMW zrezygnowało z produkcji trójki w Coupe na rzecz właśnie czwórki, podniosło cenę i tak w zasadzie ulokowało „4” jako konkurenta Mercedesa E Coupe, który notabene także jest zbudowany na płycie podłogowej klasy C W204.
      Jeżeli chodzi o kopiowanie to podtrzymuję to co napisałem, wszystkie firmy na swój sposób kopiują design czy dobre i sprawdzone rozwiązania, to raczej zrozumiałe, tak działa konkurencja i dzięki niej postęp. Prostym dowodem na to jest istnienie Urzędów Patentowych, które decydują o długości patentu i jego formie. Ja osobiście uważam, że cały świat opiera się na kopiowaniu dobrych rozwiązań, czy sprawdzonych, popularnych, odnoszących sukcesy produktów i usług. Napisałem w związku z tym, że nie ma się o co spierać, tak było, jest i zapewne nadal będzie.
      A co do jajka i kury 🙂 W sumie to nikt nie wie, co było wcześniej. Dlatego było to zdanie, w którym chciałem zawrzeć taką ukrytą reflekscję – nie ma o co się spierać, bo można się zastanawiać latami i polemizować kto był pierwszy; pewne rzeczy choć wydają się oczywiste, po przeanalizowaniu już takie nie są – no właśnie jajko czy kura?…
      A na koniec to, czego jestem pewien – Mercedes dłużej od BMW zajmuje się produkcją samochodów i ma o wiele większy wkład w nowe technologie,w tym tak ważne – czyli te z zakresu bezpieczeństwa. Pierwszy samochód Daimler wyprodukował w 1886 roku, a BMW w 1929 – a zaprojektowali go byli pracownicy Daimlera
      Tak patrząc na sprawę widać kto był pierwszy, choć nadal ciężko powiedzieć, kto tu jest jajkiem a kto kurą
      Kończę bo strasznie filozoficznie się zrobiło Andrzeju pozdrowienia dla Ciebie, Maciek

  8. Zanim przeczytałem artykuł , sam myślałem, że to kopia beemki xD Świetny tekst. Podoba mi się Twój styl pisania – rzeczowo, kulturalnie i przekonująco.

  9. Od zawsze kochałem Mercedesy, to najwyższy poziom technologiczny i tradycja, której mogą pozazdrościć konkurenci. Od kilku lat jeżdżę BMW bo miałem dość awarii i wad w Mercu, który poszedł ma skróty nawet w modelach S! Nadal uważam Mercedesa za najbardziej innowacyjną firmę, reszta tylko podąża lub kopiuje. Jednak te nowe kokpity cyfrowe , ta stylistyka w środku jest taka emerycka … Ale i tak Mercedes będzie największa pasją motoryzacyjną. Oby jeszcze wróciła trwałość i niezawodność !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *