Porsche Cayenne po liftingu

Porsche Cayenne po face liftingu zadebiutuje na październikowym salonie motoryzacyjnym w Paryżu. Producent ze Stuttgartu już udostępnił zdjęcia nowego modelu oraz kilka informacji dotyczących modyfikacji technicznych.

Jak zwykle w liftingach najwięcej zmian zobaczymy w przedniej oraz tylnej części samochodu. Zmieniony został pas przedni – nowe zderzaki z większymi wlotami powietrza. Czy to tylko zabieg stylizacyjny? Podobno nie, został on wymuszony zmianami w jednostkach napędowych, ale o nich za chwilę. Przyglądając się nowej stylistyce Cayenna, widać także zmiany tyłu auta – przemodelowany tylny zderzak, lampy ledowe o ostrzejszych kształtach. Dla mnie Cayenne teraz wygląda agresywniej, i o ile nie bardzo podobały mi się wersje poprzednie, teraz zmieniam zdanie – jest ładny.

Wracając do zmian pod maską, to widać tu ogólnoświatową tendencję do zmniejszania silników, parcia na ekologię, oszczędność na podatku ekologicznym.  
Mam dziwne wrażenie, że jak tak dalej pójdzie, to będziemy musieli wylec na ulice Unii Europejskiej, palić opony, rozbijać miasteczka namiotowe i protestować do skutku. Ja mam w żyłach benzynę zamiast krwi i nie chcę dożyć czasów, kiedy będę musiał jeździć nudną, nie wydającą żadnych dźwięków, elektryczną kosiarką.
I niestety Porsche tej tendencji ulega. W, nazwijmy go umownie – „nowym modelu”, silnik wolnossący 4.8 V8 zastąpiono zbudowanym od nowa silnikiem 3.6 V6 o mocy 420 KM, z podwójnym Turbo. Od „starej” wersji V8, przyspiesza lepiej o 0,4 sek. I co z tego ?? Różnica praktycznie nie do wyczucia przez kierowcę. OK, V6 tańsze w produkcji, bardziej ekologiczne, brzmi całkiem nieźle – ALE TO NIE WOLNOSSĄCE, GARDŁOWE V8 !!!
Jeżeli jesteście na kupnie, to macie ostatnią szansę na V8. Z dostępnych jednostek, będzie jeszcze S E-Hybrid napędzane silnikiem benzynowym 3.0 V6 o mocy 333 KM, wspomagana silnikiem elektrycznym o mocy 95 KM….

Inżynierowie Porsche zapowiedzieli jeszcze gruntowną zmianę zawieszenia – teraz ma być bardziej komfortowo, bez pogorszenia jakości sportowego prowadzenia. Zmodernizowany został również system Start&Stop, ma działać płynniej.

m.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *