Relacja z pierwszego dnia Inter Cars Master Race. Gość specjalny Adam Małysz

W dniach 4 do 5 października 2014 roku trwa rajd Inter Cars Master Race, stanowiący 5 rundę Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, 4 rundę Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych oraz Pucharu Polski w Rajdach Baja. Również na Rynku w Nowym Sączu zakończy się Rajd i odbędzie się ceremonia rozdania nagród – jutro o godz. 17.00.

Dzisiejszy, pierwszy dzień rajdu rozpoczął się o godzinie 14.00. Na płycie Rynku Nowego Sącza odbył się start honorowy. Na samym początku, na trasę wyjechały motocykle, później quady. Na start załóg samochodów trzeba było chwilę poczekać, ale na pewno było warto. Przede wszystkim pokazał się niecodzienny samochód – Chevrolet S10 G1, zmontowany przez rajdowy Team – G1 Racing. Za kierownicą ADAM MAŁYSZ z pilotem Rafałem Martonem. Oczywiście tłum ludzi wyległ, żeby zrobić pamiątkowe fotki, no i trzeba było chwilę poczekać… Kolejną niespodzianką był start Macieja Stańco (uczestnik Rajdu Dakar z 2001r.) z pilotem Arturem Kołodziejem. Ta załoga również startowała w Teamie G1 Racing, również Chevroletem G1. W sumie na starcie pojawiło się kilkadziesiąt załóg, w dobrze przygotowanych samochodach, były Mitsubishi, Nissany, Jeepy, Toyota, Range Rover, Hummer, BMW GPR serii 1, Bowler Nemesis oraz modele kompletnie zbudowane od podstaw, tak zwane SAM-y. Warto wspomnieć, że za kierownicą dwóch samochodów, startowały przedstawicielki płci pięknej 🙂 Zobaczcie na wyniki poniżej, całkiem nieźle sobie radzą 😉

Ja niestety nie miałem okazji trafić dziś na trasę rajdu, zostałem na płycie sądeckiego Rynku, a później pojechałem do strefy serwisowej, odwiedzić kolegów z którymi długo się nie widziałem, pogadać o rajdach…. Śledząc wyniki rajdu on line, ucieszyłem się że Adam zajmuje dobre, trzecie miejsce po pierwszym OES-ie. W sumie przyjechał tylko treningowo, tak dla zaprawy przed Dakarem, ale małe sukcesy tworzą duże, więc się ucieszyłem.

Na rozmowach w strefie serwisowej i zwiedzaniu zakamarków tak mi czas przeleciał, że nie zauważyłem, jak do swojej ekipy serwisowej przyjechał Adam z Rafałem. Zaczęliśmy rozmawiać i niestety okazało się na drugim OES-ie urwali drążek kierowniczy w samochodzie. Mechanicy uwijali się jak w ukropie, żeby zdążyć naprawić samochód na jutrzejsze, kolejne etapy. Pech. Na miejsce na pudle już raczej nie mają szans, kary czasowe pewnie skutecznie im to utrudnią. Ale Adam deklaruje że pojadą jutro, przyjechali potrenować i się  nie wycofają. Poza tym chcą pojechać dla kibiców, którzy tak gorąco przyjęli ich w Nowym Sączu. Poniżej przedstawiam Wam wyniki po pierwszym dniu oraz kilka zdjęć. Gdybyście chcieli śledzić rajd jutro, wyniki na bieżąco znajdziecie na stronie http://rajdy.autoguard.pl/.

Ciekawą inicjatywą na Rajdzie wykazał się także lokalny dealer JEEP-a, firma Sobiesław Zasada Automotive z Nowego Sącza. Jako partner imprezy wystawili dwa modele – Grand Cherokee oraz Wranglera w wersji Rubicon z silnikiem 3.6 V6 benzyna. W strefie serwisowej można było wygrać przejazd po trasie pierwszego OES-u (jako pasażer). I wieczorem, po zakończeniu przejazdów załóg, kilku szczęśliwców mogło pokonać, mocno już wyjeżdżoną trasę. Przy tej okazji i ja wsiadłem na tylny fotel i powiem Wam, że sprzedawcy z salonu nieźle powozili 🙂 Aż byłem w ciężkim szoku, że „cywilne” Jeepy dały radę, a wierzcie mi, miejscami było naprawdę szybko.. Szczególne wrażenie zrobił na mnie przejazd z włączonym tylnym (tylko!!!) napędem we Wranglerze, w błocie, każdy zakręt bokiem 🙂 Może czas, żeby koledzy poszukali sponsorów i sami wyjechali na OES-y ??

m.

KLASYFIKACJA GENERALNA PO PIERWSZYM DNIU:

Klasyfikacja po odcinku

Poz. Nr Zespół
Samochód
Grupa
Klasa
Poz.
gr./kl.
Czas
(z karą)
Str.
lid./pop.
Zm.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 komentarze “Relacja z pierwszego dnia Inter Cars Master Race. Gość specjalny Adam Małysz”