SYRMA – nowy polski supersamochód

Mamy nowy polski super samochód -SYRMA!!! Zadebiutował na targach w Genewie i tak się spodobał, że klienci chcieli go już zakupić 👍🏻 Zaprojektowany został przez 27-letniego Jacka Chrzanowskiego, który pochodzi z Łodzi i projektował już dla studzia współpracującego z Ferrari. Samochód napędzają dwa silniki, jeden tylną oś – benzyna 4.0 V6 Twin Turbo umieszczoną centralnie, drugi elektryczny wprawiający w ruch przednie koła. W sumie dysponuje mocą aż 900 KM. Auto ma trzy miejsca, a to co rzuca się w nim najbardziej w oczy, to brak bocznych szyb. Zamiast nich, w środku znajdują się dwa ekrany, na których wyświetlany jest obraz z kamer, pokazujących co dzieje się z boków, czy w tzw. martwym polu oraz z tyłu samochodu. Poza tym pokazują to, czego w nocy ludzkie oko nie jest w stanie zarejestrować.

SYRMA to nazwa gwiazdy, która znajduje się w konstelacji Panny. Czy polska SYRMA rownież zostanie gwiazdą? Czy wejdzie do produkcji? Trwają rozmowy z biznesmenem z Chin oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich (chętni na zakup), a także z tajemniczym jeszcze producentem samochodów. Ja jestem zdecydowanie za, jedyne czego żałuję to tego, że został zaprojektowany we Włoszech i jeżeli trafi do produkcji to raczej poza Polską. Nie lubię politykować, ale zastanawiam się dlaczego u nas takie projekty nie mogą liczyć na wsparcie, tylko uciekają na zachód…

Jacek Chrzanowski zapytany w jednym z wywiadów, co by zrobił mając dużo pieniędzy, powiedział, że uruchomiłby manufakturę produkującą swój supersamochód, coś na wzór firmy Pagani.

Maciek

image

 

image

 

image

27 myśli na “SYRMA – nowy polski supersamochód”

  1. Piękny samochód, wiadomo że w Polsce nie uda się nic takiego. Nasi żadzący patrzą jak zarobić dla siebie, nie zależy im na takich rzeczach

    1. Karol, jest jeszcze kilka innych fabryk w naszym kraju, szkoda tylko, że nie możemy stworzyć czy reaktywować swojej polskiej marki. Ja uważam, że powinniśmy wskrzesić Warszawę, trochę przemodelować jej aktualny projekt, dopracować i ruszyć z produkcją. Mamy w kraju wiele fabryk, produkujących części do samochodów różnych koncernów, spotkać się z nimi, po-negocjować i produkować. Przy większej ilości będą lepsze ceny, bo wiadomo, że ogłoszone 1.5 miliona za sztukę Warszawy jest trochę chore 🙂 Trzymaj się Maciek

    1. Potencjał mamy wielki, wielu producentów podzespołów dla motoryzacji w kraju, wolną fabrykę FSO na Żeraniu, tylko co z tego, jak nikomu w naszym rządzie chyba nie zależy na motoryzacji… Oczywiście stworzenie samochodu i produkcja nie należy do prostych i szybkich procesów, ale cały czas mam wrażenie, że marnujemy swój wielki potencjał i czas. pozdrawiam Maciek

      1. Cały czas odnoszę wrażenie, że polscy politycy nie przypadkiem nie mówią o rozwoju polskiego przemysłu czy tym bardziej polskiej motoryzacji. Nie wiem tylko dlaczego. Czy chodzi o to, że to łatwo zweryfikować i rozliczyć czy krajom europy zachodniej na tym zależy. Ciekaw jestem opinii innych na ten temat. Oczywiście zdaje sobie sprawę z tego, że uruchomienie linii produkcyjnych samochodów nie jest takie proste, a tym bardziej takich super samochodów. Czekam na wasze opinie.
        Pozdrawiam Wiktor.

    2. Dokładnie. Powinien być jakiś program, który wspomagałby produkcję pierwszych kilku egzemplarzy. Bo tu nie chodzi o projekt, tylko o wdrożenie go w życie. Tutaj konkretna fabryka powinna dostać wsparcie na produkcję.

    1. Jeżeli będzie to produkcja niewielkich ilości i manufaktura porównywalna z Pagani, to zapewne cena też będzie jak Pagani, słona 🙂 Pozdrawiam Maciek

  2. Syrma ? Ekrany zamiast szyb moze i sa nowatorskie.. ale reszta jakos zadziwiajaco podobna do glosnego projektu HOME-MADE zamieszczonego na youtubie, gdzie pewien technik projektuje auto od podstaw w sporej czesci z ..pianki niskopreznej (deska rozdzielcza, elementy wnetrza). Auto wyglada zadziwiajaco podobnie i rownie luksusowo i ladnie.. Musze to znalezc, chetnie wkleje LINK, bo tak naprawde to nie wiem co on zaprojektowal..

    1. Pawle witaj 🙂 Oczywiście nie jest to takie proste jakby się wydawało 🙂 Pan Jacek Chrzanowski pochodzący z Łodzi, stworzył grupę 11DesignTeam, była to grupa jego znajomych z różnych zakątków świata, np. z Izraela, Meksyku, Iranu, Tajwanu, Chin i Indii, w sumie 11 osób, które wspólnie pracowało przy projekcie. On był pomysłodawcą i został szefem ekipy, stąd chyba można powiedzieć, że jako twórca całego projektu i Polak z pochodzenia, stworzył polski projekt. Sam mówi w wywiadach, że samochód został stworzony przez Polaka. Stąd moje stwierdzenie 🙂 Pozdrawiam Cię Maciek

    2. Przykładowo mówi się, że samochód zaprojektował Pininfarina, a też chodzi tu o studio czy zespół, więc nie należy się czepiać. Z artykułu i wywiadów wynika, że on kierował tym zespołem, więc pewnie miał duży wpływ na to jak wygląda. Pomijając to szkoda, że to nie powstaje u nas. Co z tego, że jest Arrinera jeśli nie ma solidnego wsparcia i projekt jest realizowany bardzo powoli.

  3. CIEKAWE CZY O TAKICH LUDZIACH MÓWIĄ W SZKOŁACH O PASJI WYOBRAZNI WIEDZY I REALIZACJI SWOJEJ WIZJI TULKO W TEN SPOSÓB MOZNA KRZTAŁTOWAĆ POZYTYWNE CECH MŁODZIEŻY

  4. Super samochód to pestka. Dlaczego nie zrobić samochodu wielkoseryjnego? Dla wszystkich a nie dla kilku najbogatszych.

  5. Ludzie… po co Wam ten samochód, skoro macie ograniczenia prędkości w terenie zabudowanym do maks. 50 km/godz a nawet na autostradzie do max. 140?
    Najpierw trzeba w Polsce zmienić rządzących i prawo, a dopiero potem jeździć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *