WODA Z MÓZGU – Auto Świat – Mercedes klasy C kombi

10423915_796833490390480_6489926585836536907_n

Ze strony Auto-Świat z dnia 20 listopada 2014:

„Test Mercedesa C180 Kombi – Kosmiczny styl i… cena – Mercedes klasy C to auto klasy średniej segmentu premium. Oznacza to, że pod względem wielkości konkuruje z Renault Laguną i Fordem Mondeo, ale w praktyce walczy m.in. z BMW serii 3 i Audi A4. Koszty może nie są tu aż tak istotne, ale 275 tys. zł za auto z silnikiem 1.6 to naprawdę niemało. Co otrzymujemy w zamian?” 

Tekst zacytowałem w całości, później jest krótki film do obejrzenia, który jednak nie zmienia wrażenia jakie miał zamiar wywołać redaktor – silnik 1.6 i chora cena. Klient po przeczytaniu takiego wpisu, stwierdzi jednoznacznie, że nie ma się co wybierać do salonu Mercedesa – przecież mnie nie stać, mam 150 tyś. zł, myślę o marce premium ale…

Poniżej przedstawiam Wam jeszcze komentarze spod powyższego artykułu:

~autobusik : średnie kombi z 1.6 motorem hehehe za 280tysiakow no zycze powodzenia mercedesowi porąbało ich totalnie 

~Sarmata : no tak mnie po prostu nie stac na samochód klasy skody oktavi za 280 000. Nie mniej nie wiem co musiałoby mi się stać żebym miał owe set tysięcy i chciałbym kupić silnik 1,6 … powiedziałbym więcej – to jest już bezczelna propozycja cenowa od merca, ale może tylko ja tak myślę

Jak widzicie, po przeczytaniu tego tendencyjnego testu i późniejszych komentarzy internautów, jasno widać że Mercedes klasy C kombi według Auto-Świata kosztuje 275 tyś.zł i ma „kosmiczną” cenę. Teraz zastanawiam się czy redaktor robiący test, napisał tak specjalnie, po to żeby zdeklasować wspomniany model? A może nie zna się za bardzo na tym co robi? Chociaż może zwyczajnie nie chciało mu się przyłożyć do pracy? – jeżeli tak to chyba czas zmienić profesję…. Ale do rzeczy.

Mercedesa klasy C z benzynowym silnikiem 1.6 156 KM, można skonfigurować maksymalnie za prawie 290 tyś. zł brutto. To prawda – drogo, tylko że niewielu klientów w Polsce czy na świecie zapłaci takie pieniędze za klasę C. Widać, że do testów Auto-Świat dostał maksymalnie wyposażony samochód, który miał pokazać potencjał nowego modelu i marki – tak się konfiguruje często samochody testowe lub dla mediów, trzeba po prostu mieć co pokazać. Gdyby się Pan redaktor trochę spocił, to by sprawdził i napisał chociaż co samochód za taką cenę ma w wyposażeniu, a ma wszystko co w dzisiejszej motoryzacji wymyślono. Ja napiszę w skrócie – ma inteligentne ledowe reflektory (polecam sprawdzić jak działają – bajka, po każdej drodze można jechać z każdą prędkością i wszystko widać jak w dzień), ma pneumatyczne zawieszenie – w tej klasie u konkurentów w ogóle niedostępne!!!, posiada nawigację z DVD, internetem i tunerem telewizyjnym itd., ma pakiet sportowy AMG, skórę, szklany dach, sam parkuje, ma kamerę cofania 360 stopni, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, automatyczną skrzynię biegów, lakier metalic…. Ma system Distronic – samochód sam przyspiesza i hamuje w zakresie prędkości od 0-200 km/h, więc w korkach, na autostradzie czy zwykłej polskiej drodze nie musisz sterować gazem i hamulcem. Samochód sam zatrzymuje się gdy ktoś przed Wami hamuje, sam rusza, itd. Dodatkowo gdybyście się zagapili, czy stracili przytomność, klasa C sama wyhamuje przed przeszkodą. Kamera stroboskopowa obserwuje ruch wokół auta i nie wpuści Was na skrzyżowanie, na którym odbywa się ruch poprzeczny, potrafi wyhamować przed pieszym, sarną itd. – sam !!! Załóżmy że spadnie Wam coś pod nogi, schylacie się i przestajecie kontrolować sytuację – samochód potrafi dokręcić kierownicę i pojechać w zakręcie. Ma aktywne asystenty, które nie pozwolą Wam zmienić pasa ruchu gdy z boku znajduje się inny pojazd, w momencie próby skrętu samochód sam wyhamuje zewnętrzne koła i wróci nas na swój pas – unikniemy więc kolizji z pojazdem, który w chwili manewru był w naszym „martwym polu” lusterka. Ma asystenta który monitoruje zmęczenie kierowcy. Może uratować Ci życie kiedy zaśniesz za kierownicą, i w przypadku braku reakcji kierowcy, wróci go na jego pas ruchu, tak żeby na zakręcie nie wjechał czołowo pod TIR-a…. I ma jeszcze inne dodatkowe rzeczy, za które się dopłaca w niemieckich markach – TAK PANIE REDAKTORZE, proszę skonfigurować podobne Audi czy BMW i zobaczyć ile będzie kosztować!!! Niewiele mniej, a mniej dlatego, że wielu opcji po prostu nie oferują.

Klasa C kombi z silnikiem 1.6 Turbo benzyna 156 KM kosztuje wyjściowo 132 900 zł !!!! A NIE 275 000 !!! Więc takie napisanie testu jest po prostu zwykłą manipulacją !!!! Dla porównania powiem Wam, że Audi A4 kombi kosztuje bazowo od 126 500 zł brutto, a BMW serii 3 Touring zaczyna się od 130 400 zł brutto. I jak uruchomicie konfigurator to też możecie się ostro zabawić….

Co do ceny 275 tyś. zł – to sporo ale wiem, że w Polsce i tak było kilku klientów, którzy zakupili nową klasę C za 260-290 tyś. zł i to nawet z napędem tylko tylnej osi. Dlaczego? Bo po pierwsze mają kasę, po drugie technicznie mają samochód wyposażony jak najnowsza klasa S Mercedesa, tylko nie potrzebują takiego dużego auta – a mają wszystko z zakresu bezpieczeństwa, luksusu, komfortu itd. Poza tym za mniej niż 200 tyś. zł można skonfigurować w klasie C diesla oczywiście z rozsądnym wyposażeniem. Sam pobawiłem się na stronie www, i C klasa wyszła niewiele ponad 150 tyś. zł (przed negocjowaną z dealerem ceną), i miałem w niej wszystko to z czego korzystam w samochodzie + kilka bonusów, z których pewnie bym się musiał dopiero nauczyć korzystać. Poniżej podaję Wam link do tego beznadziejnego testu Auto-Świata, zrobionego niedbale i bez użycia szarych komórek, lub po prostu specjalnie, tylko w jakim celu?

Pozdrawiam  M. I nie dajmy sobie robić wody z mózgu 🙂

http://www.auto-swiat.pl/nowe/test-mercedesa-c180-kombi-kosmiczny-styl-i-cena/lpvtd

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 komentarzy “WODA Z MÓZGU – Auto Świat – Mercedes klasy C kombi”